miercuri, 12 ianuarie 2011

Chiar e musai?

Să vă zic cum stă treaba...probabil aţi observat că în ultima perioadă, e foarte la modă să plăteşti cu cardul...nu contează ce cumperi, e musai să plăteşti cu cardul, că aşa e cool, doar nu vrei să pari demodat(ă), nu?
De accea, vreau să vă povestesc două întâmplări la care am asistat:
Vara trecută, mă duc eu la magazinul de la colţ să-mi fac plinu de mâncare şi beutură (chipsuri şi apă minerală)...ajung , pun produsele în coş, mă duc să le plătesc. Amu,în faţa mea era un adolescent (pe la vreo 21 ani) cu gagică-sa... şi nu cumpărase omu decât o amărâtă de Cola la 2 litri : " Cinci lei" îi cere tanti care scanează produsele.Şi văd deodată cum băiatu în cauză scoate cardu din portofel şi i-l dă lu tanti aia. Femeia, oleacă surprinsă, trece cardu prin card-reader sau cum s-o chema aparatu ăla de le citeste, îi dă să tasteze PIN-ul şi dupaia îi spune: " Păi nu merge, aici zice că nu mai aveţi bani pe card"...Băiatu,puternic surprins, dă o replică de genu: "Ha? WTF? Nush d'astea..." şi dupa ce realizează că nu mai are verzisori pe bucata aia de plastic , scoate 5 bancnote de 1 leu , apoi pleacă cu gagică-sa...la care casieriţa nu se poate abţine şi remarcă : "Precis voia să se dea mare faţă de prietena lui,că are card" (mai bine nu puteam nici eu s-o zic)

Amu, ce-a fost a fost, da staţi să vedeţi ce-am păţit în seara asta:
Zic eu să mă duc la Praktiker să-mi cumpăr un scaun nou şi moale, că mă cam dureau bucile de la stat pe taburetu ăsta de lemn... Ajung eu la Praktiker pe la 18:30 , mă învârt pe acolo până găsesc un super scaun super pufos, super ieftin...îl iau şi plec spre casele de marcat, ca să îl achit...acolo a început distracţia...nu era decât o casieriţă(e drept că nu erau mulţi cumpărători în magazin).Stăteau 4 oameni la coadă si parea că merge repede...asta până când o duduie supercool s-a gândit că e musai să plătească cu cardul cele 5 becuri economice de la ea din cărucior...dar ce să vezi? Epic fail ("fatalitate" ca să-l citez pe Caragiale)...din motive necunoscute, card readerul nu mai vrea să funcţioneze corect(cred că se blocase)...Se chinuie casieriţa câteva minute, nu reuşeşte să-l facă să meargă...tot băga şi scotea cardu, tot apăsa pe butoane, nimic băăăă...O cheamă pe una care pesemne e expertă în d'astea, începe şi ea să se joace pe acolo cu butoanele, da tot nimic, a făcut rahatu praf...Aduce alt aparat, da nici cu ăla nu mere(o fi fost problema de la cardul femeii). Şi uite aşa stau eu şi aştept şi stau şi stau până când asta de se pricepe la butonat are o sclipire de geniu şi se adresează casieriţei : "Serveşte-i pe domnii până rezolvăm problema cu cardul". Astfel, am reuşit să nu stau la coadă decât 25 de minute.

În loc de încheiere...Cum ar fi să te duci la pâine şi să plateşti cu cardul pe motiv că nu ai lichidităţi la tine?
Evident că e foarte comod şi util  să ţii bani pe card sau să primeşti salariul pe card, da' vin şi întreb: chiar e musai să plăteşti peste tot cu cardul?E greu să ţii câteva bancnote în portofel? Te duci frumos la bancomat, scoti banii de care ai nevoie, şi plăteşti cu bani gheaţă.Eventual cardul il foloseşti pentru plăţile mari, de ordinul zecilor de milioane...părerea mea.


PS: Dacă aveţi păreri diferite, puteţi lăsa comentarii sub postare.


11 comentarii:

Sam spunea...

Eu platesc cu cardul doar daca nu am cash. Ma feresc de obicei sa-l folosesc. Daca totusi iau ceva scump folosesc cardul, e mai usor

queensoft spunea...

Eu as plati cu cardul peste tot.
Chiar ma streseaza cind un magazin are si nu functioneaza sau ar trebui sa aibe (cica astia de la Primarii ar trebui sa aibe POS-uri, pentur plata impozitelor si taxelor, dar nu au) !!
Am patit-o exact invers decit zici tu, la Penny Market (daca stii despre ce e vorba, un fel de Carefour, dar mai ordinar).
Am stat la coada vreo 10-15 minute, cind m-am apropiat de casa, am scos cardul din buzunar si staeam cu el destul de la vedere. Ia casierita toate produsele, le baga in bon, ii dau cardul si-mi zice nevinovata: "pai nu functioneaza cardurile".
Si eu, la fel de nevinovat, am luat cardul si am plecat usurel spre usa.
De ce sa mai trec pe la bancomat, sa mai pierd si acolo citeva minute bune, cind pot sa platesc direct si imediat ??
Uneori, daca am noroc, e si coada la bancomat. Ppentru 2 lei taxa suplimentara, nu pot sa scoata bani de la bonccomatul altei banci... nuuu, batman, batman, io scot de la asta !!

silvia spunea...

mie mi se pare foarte firesc sa platesc cu cardul, daca magazinul imi ofera posibilitatea asta. din moment ce o ofera, o accepta, nu? nu vad nicaieri unde sa scrie: suma minima pt plata cu cardul este x lei. hai ca pustiul ala cu sticla lui de cola e de vina ca nu a stiut ca nu mai are bani in cont, dar in situatia de la praticker, ce vina are doamna aia ca a vrut sa plateasca cu cardul? chiar daca avea cateva becuri? nu vad de ce sa umblu cu portofelul burdusit cand pot sa platesc cu o bucata de plastic. si nu mi se pare firesc sa dau socoteala daca vreau sa platesc o paine de un leu cu cardul, daca magazinul ofera posibilitatea si sistemul functioneaza. in plus, eviti sa ai gramada de monede si de hartii de un leu in portofel, de la rest sau chiar guma orbit, sau sa discuti 100 de ani cu vanzatoarea care n-are sa-ti dea rest despre cine sa se duca sa schimbe banii.

Radu Radu spunea...

da, plata cu cardul are unele avantaje, dar uite că mai dă şi rateuri

Anonim spunea...

pai care e problema cardului? ca sunt imbecili care nu stiu cat au pe el sau ca sunt verze la casa, care nu stiu cu plasticu?

Sorin spunea...

Bonurile de masa incurca mult mai rau casele decat plata cu cardul.
Daca se strange o familie si plateste cu 2-3 feluri de bonuri de masa, se lasa cu calcule complexe, cu produse puse deoparte sau cu fuga dupa alte produse ca sa se faca suma fixa. Cand trebuie sa mai dea diferenta se uita mirati in portofel ca nu au si nu inteleg de unde diferenta daca ei au calculat "la sange".

Am oroare si fug mereu cand vad pe cienva cu bonuri de masa in fata mea.

Anonim spunea...

Numai fraierii folosesc carduri. Cand banca ta face pa-pa, si banii tai fac pa-pa. Si ai ramas cu o bucata de plastic pe care ti-o poti baga in... protofel! ;)

Radu Radu spunea...

@Anonim : Dacă alegi o bancă cu o reputaţie bună şi cât de cât cunoscută, sunt şanse mici să facă "pa pa"...Oricum, nu prea e indicat să ţii toţi banii la aceeaşi bancă.

Anonim spunea...

e normal sa platesti cu cardul sume mari. in felul asta nu te stresezi ca ai prea multi bani la tine. iar ala cu cola...daca stia ca mai are 7 lei pe card...poate a vrut sa-i foloseasa pe aia in loc de cei din buzunar. da, am patit sa mai am sub 10 lei pe card si sa trebuiasca sa ma descurc 2 zile din ei.

Anonim spunea...

plata cu cardul este comoda si eficienta, pentru toate partile implicate. banii se muta din un cont in altul si gata, nu mai ai nevoie de transport blindat sau de alte minunatii din alea.
dar trebuie sa ai o minte deschisa pentru a vedea lucrurile si in modul asta...
eu platesc peste tot cu cardul. cash la mine nu am niciodata mai mult de 100 de lei! e mai sigur

Radu Radu spunea...

@zaqk: De curiozitate, cu cine faci banking?